2016-12-10

Top 5... książek na prezent

Cześć. Dzisiaj mam do zaprezentowania 5 książek, które według mnie nadają się na prezent świąteczny. Niektórzy mają problem z doborem prezentu, a święta to dobry czas, żeby zarazić kogoś miłością do czytania.


*MIEJSCE 5* - "Dziennik Hogwart" i "Dziennik Gryffindor"
Może nie jest to typowa książka, ale dziennik. Uważam, że fani Harry'ego Pottera byliby zadowoleni z takiego prezentu. Kartki są w kratkę, więc może służyć nawet jako zeszyt do matematyki (chociaż nie wiem, kto zmarnuje taki cudowny dziennik do szkoły 😏). Istnieją dwie wersje: dla Gryfonów oraz dla pozostałych uczniów Hogawrtu. Mi bardzo podoba mi się ten z Hogwartem. Jedynym minusem jest cena, poniważ wynosi ona ok. 30 zł. Nie byłabym zawiedziona z takiego prezentu. Zawsze można zrobić zestaw i dorzucić pierwszy tom Harry'ego - w ten sposobów zarazić kogoś miłością do Pottera.

*MIEJSCE 4*- "Tragedie i kroniki" oraz "Komedie"
Przygotowałam coś dla miłośników dramatów, Anglii, tragedii, komedii i... Szekspira. Jeśli planujecie kupić komuś coś droższego to polecam "Tragedie i kroniki" oraz "Komedie" W. Szekspira. Jest to prezent uniwersalny, ponieważ możecie kupić go zarówno rodzicom, jak i przyjaciołom (o ile lubią Szekspira). Ten autor może kojarzyć się z nudną - "Bo to ze szkoły". Należy zwrócić uwagę na to, że Szekspir pisze niezwykle zrozumiale (tworzył 400 lat temu, a słowa jakich używa są niezwykle proste). W jego dramatach zawarte są niezwykle mądre i piękne cytaty. Do tego te dwa wydania są piękne. Wiem, bo posiadam jedną książkę, a Mikołaj mi szepnął, że niedługo dostanę drugą ;)
Nawet, jeśli znacie kogoś, kto czytał już wszystkie dramaty i może cytować całe kwestie (muszę poznać tę osobę!), to warto kupić mu takie piękne i niepowtarzalne wydanie. 
 
*MIEJSCE 3* - "Moje Q&A"
Kolejny dziennik, ale teraz trochę inny. Tamten można prowadzić tak, jak się chce. W tym należy wyłącznie odpowiadać na pytania przez następne 3 lata i sprawdzać, jak zmieniają się wasze odpowiedzi. Ja chętnie dostałabym coś takiego, a jak nie dostanę - kupię sobie sama 😉.  Największą zaletą tego dziennika jest to, że wypełniamy go przez długi czas. Taki prezent można sprawić przyjaciołom, rodzeństwo, a nawet kupić sobie samemu (ja co roku kupuję prezent dla siebie samej i zawsze trafiam w mój gust). 

*Miejsce 2*  - "Morderstwo w Boże Narodzenie" A. Christie
Kolejna uniwersalna książka, ponieważ może przeczytać ją praktycznie każdy (kto lubi kryminały). Agatha jest świetną autorką. Miałam szansę czytać jedną z jej książek i bardzo mi się podobała. W okresie Bożego Narodzenia dobrze poczytać sobie coś o morderstwie, taka odskocznia, żeby nie wyżyć się na irytujących członkach rodziny. Książka kosztuje ok. 20 zł, więc można także dać komuś zestaw kilku książek tej autorki (jeśli ktoś miewa stresujące święta - przyda mu się taki "relaks morderstw").

*MIEJSCE 1* - "Podaruj mi miłość"
Książka pełna ciepła i miłości, która ociepli serca w zimowe dni. Każde opowiadanie jest niezwykłe i niepowtarzalne. Każdy może znaleźć coś dla siebie, czy kocha fantasy, czy obyczajówki". Do tego akcja książek dzieje się w czasie świąt i zimy, więc nie zabraknie choinki, rodzinnej atmosfery, chłodu i śniegu. Te opowiadania naprawdę mi się spodobały i w tym roku mam zamiar przeczytać kilka moich ulubionych. Uważam, że ta książka jest idealna na prezent, głównie ze względu na klimat zimy. Książka tą widziałam ostatnio w pakiecie z "Ktoś mnie pokocha" (opowiadania wakacyjne), więc można sprawić komuś lepszy prezent albo po prostu sprawić taki sobie.
 

12 komentarzy:

  1. Polecam także W Śnieżną Noc idealna książka na święta!

    https://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja moje święta spędzę z "Klątwą tygrysa" najprawdopodobniej ;)

      Usuń
  2. "Podaruj mi miłość" to świetny pomysł na prezent, może kupie siostrze:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kupiłam sobie w tamtym roku i jestem zadowolna

      Usuń
  3. lepiej jednak wiedzieć, co dana osoba mnie więcej lubi, by dobrać jej sprecyzowany prezent ;)
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jasne, dlatego podałam tytuły z różnych gatunków.

      Usuń
  4. Bardzo fajne pomysły :) Prawie wszystkie chciałabym, zwłaszcza dzienniki z HP i ten z pytaniami <3 Najlepsze zdanie ever " ja co roku kupuję prezent dla siebie samej i zawsze trafiam w mój gust", nie no mega po prostu, mam podobnie XD

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♥
    SZELEST STRON

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie czytałam żadnej.Ja niestety nikomu nie kupiłam książkowego prezentu, bo wśród mojej rodziny i przyjaciół brak książkoholików i taki prezent nie byłby zbyt trafiony, ale propozycję bardzo ciekawe :)
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie jest inaczej, dlatego zawsze kupuję książki.

      Usuń
  6. Ja mam za sobą "Podaruj mi miłość" i również zdecydowanie polecam :) Poza tym mogłabym polecić Szekspira, nic więcej niestety nie czytałam z listy.
    Tak jak Jabłuszkooo napisała wyżej, wygrałaś tym zdaniem XD Takie prawdziwe! Ja w tym roku dostanę również pewne książki od samej siebie, już nawet zdążyły przyjść, ale jeszcze nie odpakowałam. Trzeba zachować tradycję i poczekać do jutra xD

    Pozdrawiam, Poszukiwaczka Książek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wybierałam rzeczy bardzo nowe albo bardzo stare, zapewne dlatego nie znasz ich.

      Usuń

Hej!!!
Mam nadzieję, że przeczytałeś ten post. Będę wdzięczna, jeśli zostawisz komentarz. Nie musisz zgadzać się z moją opinią, a ja chętnie poznam twoją ;)
Masz pytania? Może jakiś pomysł? Pisz tutaj lub na adres e-mail: alicjasims1@gmial.com