2016-12-27

Liebster blog awards #5

Jak tam po świętach? Ile książek zdobyliście? U mnie to "skromna liczba 22. 
Zostałam jakiś miesiąc temu nominowana do LBA. Przez Wiedźmę., którą przepraszam, że odpowiadam dopiero teraz. Prawdopodobnie jestem ostatnia, ale ważne, że w ogóle odpowiadam :D
1. Czy zdarzyło Ci się kupić książkę ze względu na okładkę, która Cię oczarowała?
A komu się nie zdarzyło? W moim przypadku były to "Rywalki". Jak zobaczyłam okładkę, to nie dało mi się wybić jej z głowy ani przekonać do innej książki.

2. W jaki sposób oznaczasz miejsce, w którym kończysz czytanie?
Kiedy czytam e-książki to nie zaznaczam, bo zaznaczają się same. Często używam zakładek, ale zazwyczaj po prostu nie używam nic, bo zapamiętuje, gdzie skończyłam czytać. Nawet po powrocie do książki po długim czasie.

3. Jaki gatunek literacki lubisz, a mimo to rzadko czytasz?
Lubię kryminały, ale raczej je w księgarniach je omijam. Nawet nie wiem dlaczego. Może to obawa przed słabym kryminałem.

4. Czy znasz film lepszy od książki?
Na pewno, teraz tylko muszę sobie przypomnieć jaki. Myślę, że będzie to "DUFF". Powieść nie była zła, ale film był zabawniejszy niż papierowa wersja.

5. Moja ulubiona literacka postać zwierzęca to... (załóżmy, że stworzenia mityczne nie wchodzą w tę kategorię - zero wilkołaków i smoków)
Church :) 
Kochany kot, który w sumie za dużo do fabuły nie wnosi. Ale mnie, miłośniczkę kotów, bardzo podobała się ta postać.

6. Jakiemu bohaterowi literackiemu podebrał(a)byś zawód? O ile w ogóle, bo może uwielbiasz swój :)
Zawód uczeń, naprawdę interesujący zawód. Pasowałby mi zawód kogoś z Instytutu z "Darów anioła". Mogłabym być trenerem, a jakby mnie zgłosili to nawet Inkwizytorem.

7. W jakim miejscu (magicznym lub nie) chciał(a)byś mieszkać?
Myślę, że byłaby to wieś. Nie musi być magiczna, ale miło by było. Dookoła byłby las i jezioro. W moim domu byłoby dużo miejsca na moje książki. W lesie byłaby łąka, na której mogłaby czytać. A po lesie mogłyby biegać elfy, ale takie jak z "Władcy pierścieni", a nie innych książek.

8. Czy czytasz książki zgodnie z jakimś schematem? Ustalasz harmonogram i się go trzymasz? A może wybierasz książki losowo?
Zazwyczaj zaczynam od tych, które mam już na półce :)
Kieruję się opisem zazwyczaj, jeśli zaczynam serię to staram się później czytać kolejne części cyklu.

9. Czy masz ulubione wydawnictwo? Jakie?
Lubie wydawnictwo Moondrive. Mają piękne okładki, które często zachowują oryginalne. Do tego produkują cudowne Moondrive Boxy. Raczej wydaję całe serie, a nie tylko poszczególne części. A, i wydają naprawdę fajne rzeczy, nie tylko książki. Wydają rzeczy w różnych gatunków i to bardzo lubię.

10. Czytnik czy papierowa książka - co wolisz?
Istotne jest to, że nie mam czytnika, więc muszę czytać e-booki dzięki komórce. I dlatego wybieram tu papierową książkę. Nie dlatego, że zapach, dotyk, e-książka, to nie książka, blablabla. Nie uważam tak i nawet lubię e-booki, bo mogę zabrać je wszędzie (gdzie biorę telefon). 

11. Czy zdarzyło się, że główny bohater irytował Cię tak bardzo, że prawie nie dokończyłeś/aś książki?
Tak, zdarzyło się to w "Zawsze stanę przy tobie". Absurd gonił absurd, a bohaterka stwierdziła, że zbawi świat. Takie myślenie wkurza w powieściach science fiction, a co dopiero powiedzieć w obyczajówkach?  

Moje pytania
1. Zazwyczaj uważa się, że film jest gorszy od książki. Wolisz obejrzeć film przed czytaniem, po czytaniu, a może w ogóle?
2. Lektury szkolne zazwyczaj odstraszają czytelników, ale zawsze znajduję się perełka, którą ktoś pokocha. Czy ty też znasz taką książkę?
3. Wolisz kupować książki przez internet czy chodzić po księgarni i przyjrzeć się książce, a dopiero później ją kupić? 
4. Czy był ktoś, kto 'pchnął' Cię do czytania książek? Może sama doszłaś do tego, że książki to złoto?
5.  Wspominałam już o ekranizacjach, więc czy jest taka, której strasznie nienawidzisz? Tak bardzo, że najchętniej spaliłabyś wszystkie kopie?
6. Czy chciałabyś podróżować w czasie i przestrzeni, a do TARDIS* weszłabyś bez zastanowienia?  
7. Gdybyś mogła dowolnych 3 bohaterów przenieść do swoich czasów i swojego miasta, to kogo byś przeniosła?
8. W czym wolałabyś wziąć udział?
a. Wojna Czasu
b. Bitwa o Hogwart
c. Głodowe Igrzyska
d. Piekielny Wyścig
9. Możesz być dowolnym stworzeniem. Kim chciałabyś być i dlaczego? Myślisz, że mogłabyś żałować swojej decyzji.
10. Wiadomo, że Tolkien i Levis byli przyjaciółmi. Który jest lepszym pisarzem.
11. Dwóch poetów, którzy znani są jako rywale. "Balladyna". "Dziady". Słowacki czy Mickiewicz?

* - TARDIS to statek kosmiczny, którym podróżuje Doctor Who. Statek podróżuje w czasie i przestrzeni.

Nominuję
1. http://seekerofthebooks.blogspot.com/
2. http://internetowypamietniksusan.blogspot.com/ 
3. http://moje-perspektywy.blogspot.com/
4. http://weruczyta.blogspot.com/ 
5. http://ksiazkowyswiatwyobrazni.blogspot.com/ 
6. http://houseofreaders.blogspot.com/

6 komentarzy:

  1. To samo mam z kryminałami. Lubię, ale rzadko je czytam. Dzięki za nominacje!

    OdpowiedzUsuń
  2. Również rzadko kupuje kryminały. Częściej wypożyczam z biblioteki.
    "DUFF" oglądałam, ale nie znam pierwowzoru. Według mnie zdecydowanie lepszym filmem była "Pokuta", bo książka momentami nudziła.
    Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję za nominację :D
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Udanego Sylwestra i Szczęśliwego Nowego Roku! ♥
    Zapraszam do mnie, może wspólna obserwacja? :)

    veronicalucy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzieki za nominacje, już odpowiedziałam -> http://susan-kelley.blogspot.com/2017/01/lba-18.html
    Pozdrawiam
    Susan ♥

    OdpowiedzUsuń
  5. Z reguły gdy ja polecę na okładkę, to książka okazuje się być fatalna. Ale są też wyjątki
    Church! <3

    Pozdrawiam
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam identycznie jeśli chodzi o kryminały xD
    Ciekawe odpowiedzi :)

    mlwdragon.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Hej!!!
Mam nadzieję, że przeczytałeś ten post. Będę wdzięczna, jeśli zostawisz komentarz. Nie musisz zgadzać się z moją opinią, a ja chętnie poznam twoją ;)
Masz pytania? Może jakiś pomysł? Pisz tutaj lub na adres e-mail: alicjasims1@gmial.com