2016-10-28

Recenzja #31 - "Szeptem"

Tytuł: Szeptem
Autor: Becca Fitzpatrick
Tłumacz: Paweł Łopatka
Rok wydania: 2009/ 2010 {świat/Polska}
Cena: 32,90 zł
Wydawnictwo: Moondrive
Seria: Szeptem
Tytuł oryginalny: Hush, hush
Opis: Czasem zdarza się miłość nie z tego świata. Naprawdę nie z tego świata…

Patch jest tajemniczy i zabójczo przystojny. Nic dziwnego, że szesnastoletnia Nora uległa jego urokowi. Niemal natychmiast w jej życiu zaczęły dziać się rzeczy, których nie da się wytłumaczyć. Chyba że…
Chyba że ktoś wie, że znalazł się w samym środku bitwy. Bitwy, którą od wieków toczą Upadli z Nieśmiertelnymi. O Twoje życie.

Ale cicho sza… Są tajemnice, o których mówi się tylko szeptem. 

- lubimy.czyatc


1. Treść
Historia Nory zaczyna się od lekcji biologii, której uczy dość dziwny nauczyciel. Przez jego pomysł Nora zostaje usadzona w ławce z tajemniczym Patchem. Główna bohaterka trochę się go boi, bo czuje, że jest coś z nim nie tak. Znacie to uczucie, że po prostu o tym wiecie? Ja tak i to jest bardzo nieprzyjemne. Dlatego nie dziwię się jej, że postanowiła poprowadzić własne śledztwo.
"Pamiętaj, że człowiek się zmienia, jednak jego przeszłość nigdy." 
Lubię, kiedy akcja książki dzieje się w szkole ("Wybrani", "Harry Potter", "Pretty little liars", "Zmierzch") i w moim przypadku dodaje to książce punktów. 
Od pierwszej strony polubiłam każdego głównego bohatera i nikt nie wydawał mi się niepotrzebny. Najbardziej polubiłam postać Nory, z którą mam podobny charakter. Jej uwagi były często inteligentne i cięte. A jak kłóci się z Patchem, to często można płakać ze śmiechu. Podobało mi się, że Nora nie dawała omamić się uczuciom i myślała logicznie. Jak wspominałam w recenzji "Niebezpiecznych kłamstw", bohaterki Beccy potrafią domyślać się rzeczy oczywistych. Do tego zdarzały jej się pomyłki.
- Nie umawiam się z nieznajomymi. - oświadczyłam.
- Na szczęście ja tak. Przyjadę o piątej.
W "Szeptem" nie brakuje także sytuacji śmiesznych. Vee jest znakomitym przykładem. Ładuje siebie (lub Norę albo je obie) w niebezpieczne i zazwyczaj głupie sytuacje, które są na granicy prawa. Natomiast wypowiedzi Patcha są zazwyczaj pełne sarkazmu, a czytelnik płacze przy nich ze śmiechu.
Becca otoczyła książkę bardzo tajemniczym klimatem. Niektóre rzeczy wydają się iluzją, inne rzeczywistością, ale co tak naprawdę jest realne? Każda oczywista sytuacja była podawana wątpliwości. A ja nie mogłam w żaden sposób domyślić się zakończenia.


Ocena: 10/10
2. Okładka
Okładka jest mroczna, lekko straszna, a te skrzydła są po prostu cudowne. Oceniając książkę po okładce można ocenić ją 10/10. Kolorystyka okładki została także doskonale dobrana. Wydawnictwa powinny brać przykład z Moondrive ;)
Ocena: 3/3
3. Język i styl
Pani Fitzpatrick ujęła mnie właśnie swoim stylem. Książka jest napisana współcześnie i nie ma problemu, żeby utożsamić się z jednym z uczniów szkoły.
Ocena: 2/2
4. Układ graficzny
Ocena: 1/1
5. Akcja
W "Szeptem" wydarzenia są niezwykle poplątane, a nie każdy trop jest dobry. Ja, jako zwykła czytelniczka, w końcu nie wiedziałam co i jak. Na szczęście Becca wiedziała o czym pisze, miała przygotowaną historię i dobrze ułożoną fabułę. Kiedy przyszło do upragnionych wyjaśnień - każda kłopotliwa i dziwna sytuacja została jasno wytłumaczona. 
Jak już wspomniałam nie brakuje dziwnych zwrotów akcji i tajemniczych śmierci. Mnie to wszystko zadowoliło. 
Ocena: 5/5
6. Autor
Kiedy skończyłam czytać "Szeptem" musiałam pójść do księgarni tego samego dnia po drugą część. Becca ma w swoim stylu pisania coś hipnotyzującego. Jej historia jest wspaniała, wciągająca, nie nudzi. Stworzyła świetne postacie. Po dwóch jej książkach uważam, że to jedna z najlepszych współczesnych autorek. Po pierwsze jej kariera nie kręci się tylko w okół jednej serii bestsellerów, a po drugie tworzy niesamowite historie i bardzo charyzmatyczne postacie. 
"Szeptem" podobało mi się bardzo. Nawet z perspektywy czasu moja ocena jest równie wysoka.
Ocena: 4/4

Podsumowanie: 25/25 :)
Ocena: 6
Procent: 100%

Jaka jest Wasza opinia na temat "Szeptem"? Również oceniacie książkę/serię wysoko?

2 komentarze:

  1. Hmmm.. Jak na razie niezbyt ciągnie mnie do tej książki...
    Ale recenzja świetna :*
    Pozdrawiam
    Moment Of Dreams ♥

    OdpowiedzUsuń

Hej!!!
Mam nadzieję, że przeczytałeś ten post. Będę wdzięczna, jeśli zostawisz komentarz. Nie musisz zgadzać się z moją opinią, a ja chętnie poznam twoją ;)
Masz pytania? Może jakiś pomysł? Pisz tutaj lub na adres e-mail: alicjasims1@gmial.com