2016-10-21

Recenzja #29 - "Niebezpieczne kłamstwa

Tytuł: "Niebezpieczne kłamstwa"
Autor: Becca Fitzpatrick
Tłumacz: M. Gądek
Rok wydania: 2016 (Polska)
                         2015 (Świat)
Cena: 36,90 zł
Wydawnictwo: Moondrive
Seria: -




Tytuł oryginalny: "Dangerous Lies"
Opis: Stella to nie jest moje prawdziwe imię. Thunder Basin w Nebrasce nie jest moim prawdziwym domem. To nie jest moje prawdziwe życie.
Po tym jak byłam świadkiem groźnego przestępstwa, zostałam objęta programem ochrony świadków i wysłana do spokojnego miasteczka na końcu świata. Moje życie rozpadło się na milion kawałków. Nie potrafię się tu odnaleźć. Miałam rozpocząć ostatni rok liceum. Miałam być z chłopakiem, którego kocham, ale zostaliśmy rozdzieleni. Teraz w moim życiu pojawił się ktoś inny - czy mogę mu zaufać? Coraz trudniej jest mi ukrywać uczucia. Coraz trudniej jest mi też kłamać...
Im bardziej jestem bezpieczna, tym większe grozi mi niebezpieczeństwo.




1. Treść
Uwielbiam książki z mnóstwem tajemnic, więc "Niebezpieczne kłamstwa" wyglądały na idealną pozycję dla mnie. Rzeczywiście, ta książka nie była zła. Becca fajnie potrafiła rozwinąć swój pomysł. 
Mocną stroną są bohaterowie. Naprawdę ciężko jest znaleźć inteligentną bohaterkę. A to czego domyślałam się ja, domyślała się też Stella. W pełni mogłam zrozumieć jej nastawienie do sytuacji i kroki, które podejmowała. Myślę, że zachowywałabym się podobnie w jej sytuacji. 
Coś, czego pojąć nie potrafię to wątek miłosny. Został wepchany na siłę, miał nikłe elementy trójkąta, ale nim nie był. W tym wypadku nie podobała mi się postawa Stelli. Od razu wiedziałam kogo wybierze i nie popierałam jej decyzji. 
Cała książka trzymała w napięciu po ostatnią chwilę. Bardzo podobały mi się ostatnie rozdziały. Wszystkie przedstawione tajemnice, zostały, na szczęście, stopniowo rozwiązane.  Becca spisała się bardzo dobrze, ale mam wrażenie, że mogłaby dać z siebie troszeczkę więcej.
Ocena: 7/10
2. Okładka
Jest zdecydowanie przyciągająca i każdy zwraca nią uwagę - "Co to była za książka, której zdjęcie wczoraj wstawiłaś na instagramie? Miała ładną okładkę" - cytując moją koleżankę emotikonka oczko. Podobało mi się też, że jest niejednolita. Kropelki deszczu są cudownie zrobione i cudownie wyglądają.
Ocena: 3/3
3. Język i styl
Styl Fitzpatrick jest świetny. Nie pozwala oderwać się od książki, a akcja trzyma w napięciu. Język, którym się posługuje jest współczesny.
Ocena: 2/2
4. Układ graficzny
Ocena: 1/1
5. Akcja
Akcja "Niebezpiecznych kłamstw" jest dynamiczna, pełna zwrotów i zawirowań. Nieraz trzeba główkować, żeby połapać się we wszystkim. Podobało mi się, że teorie same tworzyły mi się w głowie. Czasem tylko czas leciał za szybko lub za wolno.
Oprócz tych detali czasowych, to akcja była dobrze dobrana do rodzaju książki.
Ocena: 4/5
6. Autor  
Becca ma prawdziwy pisarski talent. Uwielbiam wszytko, co napisze. Doceniam to, że nie pisze tylko w jednym uniwersum. 
"Niebezpieczne kłamstwa" napisała w swoim klimacie tajemnic. Co prawda zdarzały jej się jakieś niedociągnięcia, ale nie zwracałam na to bardzo uwagi. Ta książka nie podobała mi się tak bardzo, jak "Szeptem". Znaczącym powodem była różnica pomiędzy niektórymi bohaterami. Obie książki są owiane tajemnicami, co prawda jedna książka jest obyczajowokryminalana, a druga to fantasy. Kolejny plus dla Fitzpatrick, że stara się próbować siły w różnych gatunkach.
Czekam na więcej jej książek.
Ocena: 3,5/4

Podsumowanie: 20,5/25
Ocena: 4
Procent: 82%
 

2 komentarze:

  1. Beccę Fitzpatrick znam głównie z serii "Szeptem", ale przeczytałam również jej powieść "Black ice", która spodobała mi się bardziej niż się spodziewałam. Co do "Niebezpiecznych kłamstw" to książki jeszcze nie czytałam, ale mam w planach. Również uważam, że ogromnym plusem jest to, że autorka bawi się różnymi gatunkami:) Pozdrawiam!
    Verax

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę przeczytać koniecznie tę książkę, bo bardziej lubię tę autorkę za właśnie te pojedyncze książki niż, za serię "Szeptem", która totalnie mi się nie podobała.
    Buziaki :*
    Fantastic books

    OdpowiedzUsuń

Hej!!!
Mam nadzieję, że przeczytałeś ten post. Będę wdzięczna, jeśli zostawisz komentarz. Nie musisz zgadzać się z moją opinią, a ja chętnie poznam twoją ;)
Masz pytania? Może jakiś pomysł? Pisz tutaj lub na adres e-mail: alicjasims1@gmial.com