2016-10-17

Book haul #2 - lipiec, sierpień i wrzesień 2016

Wakacje skończyły się już dawno temu, a ja zakupiłam wtedy dużo nowych książek. Było ich za mało, żeby wtedy robić book haul, ale teraz, po wrześniu, przychodzę do was z 10 nowymi książkami. O jednych powiem więcej, a o innych nie powiem nic. Tak czy siak zapraszam do czytania!





1. "Lola i chłopak z sąsiedztwa" Stephanie Perkins
Zabawna, lekka i trochę głupia książka o kolorowej Loli. Spędziłam z nią nawet miłe chwile, ale nie jest to arcydzieło.
2. "Hamlet" William Szekspir
"Hamlet" zawiera rodzaj głębi, rodzaj walki wewnętrznej. Nie każdemu spodoba się ta książka.  Ale mi podobała się bardzo. Ogólnie lubię dramaty Szekspira i zachęcam wszystkich do ich czytania.
3. "Crescendo" Becca Fitzpatrick
Drugi tom genialnej serii okazał się być tak samo dobry. Becca wiele razy łamała mi serce, Norze w sumie też. Na szczęście nie brakuje zabawnych momentów i śmiesznych kwestii bohaterów.
4. "Księga cmentarna" Neil Gaiman
Książka jest cudownie wydana, a fabuła fantastyczna. Polecam każdemu miłośnikowi mrocznego fantasy.
5. "Zanim się pojawiłeś" Jojo Moyes
Na temat "Zanim się pojawiłeś już pisałam - TUTAJ
6. "Kiedy odszedłeś" Jojo Moyes
Druga część była zupełnie inna niż pierwsza. Nie każdemu podobała się ta zmiana, ale mi tak. Potrafiłam zrozumieć to, że Moyes napisała kontynuację. "Kiedy odszedłeś" jest bardziej głębokie, bardziej refleksyjne i bardziej smutne. Mamy do czynienia z osobą pogrążoną w głębokiej żałobie, z osobą bez chęci do życia. Podobał mi się ten motyw. Więcej w recenzji, która pojawi się niedługo.

7. "Pretty little liars: Bez skazy" Sara Shepard
Serię "Pretty little liars" zaczęłam od drugiej części, pierwszą planuję kupić. Jako, że znam serial to książka była dla mnie przewidywalna. Przeczytałam ją szybko i była przyjemnością po długich godzinach spędzonych w szkole.

8. "Maybe someday" Collen Hoover
Z racji, że szykuję recenzję w temacie tej książki, nie będę mówiła długo. Jest to jeden z pierwszych romansów, jakie przeczytałam. Szczerze, nie jestem zachwycona. Mimo, że Hoover pisze świetnie, to fabuła kręcąca się w okół 'wybrać tą czy wybrać tamtą, oto jest pytanie' albo 'jeden mnie zdradził, nie zakocham się więcej. Ale ten drugi jest taki cudowny...'. Aczkolwiek pojawia się jeden bardzo inny wątek, który był naprawdę dobry.

9. "Dziady" Adam Mickiewicz

10. "Tragedie i kroniki" William Shakespeare
Jeśli znacie mnie lepiej, to wiecie, że ja lubię Szekspira. "Romeo i Julia" to dramat, który mi się podobał. Nie uwiodła mnie sama fabuła, ale styl autora i jego niezwykłe postacie. Po "Hamlecie" stwierdziłam, że muszę przeczytać więcej. Tak oto natrafiłam na "Tragedie i kroniki" prawdziwą cegłę. Nie przeczytałam na razie dużo, ale jestem zadowolona z zakupu i mówię Wam: CZYTAJCIE SZEKSPIRA. MAMY ROK SZEKSPIROWSKI - NAPRAWDĘ WARTO!

1 komentarz:

  1. Ciekawe tytuły ;) Chciałabym sięgnąć kiedyś po "Pretty Little Liars". Wiem że to zupełnie nie moja bajka, jednak zarówno książka jak i serial są naprawdę bardzo popularne, więc aż wstyd tej historii nie znać ;P
    Co do powieści Szekspira - w najbliższym czasie na pewno przeczytam "Romeo i Julię", ponieważ w tym roku jest to moja lektura szkolna ;)
    Pozdrawiam
    Moment Of Dreams ♥

    OdpowiedzUsuń

Hej!!!
Mam nadzieję, że przeczytałeś ten post. Będę wdzięczna, jeśli zostawisz komentarz. Nie musisz zgadzać się z moją opinią, a ja chętnie poznam twoją ;)
Masz pytania? Może jakiś pomysł? Pisz tutaj lub na adres e-mail: alicjasims1@gmial.com