2016-06-20

Recenzja #20 - "Zawsze stanę przy tobie"

Tytuł: Zawsze stanę przy tobie

Autor: G. Forman
Rok wydania: 2016

Cena: ok. 26 zł

Wydawnictwo: Nasza księgarnia
Seria: -



1. Treść
Nie wiem skąd Gayle wzięła pomysł na książkę. Ale na pewno nie z tego świata. Nie podoba mi się ten okropny, przerażający szpital psychiatryczny, w którym dziewczyny są poddawane okropnym zadaniom. Serio? Rozumiem gdyby akcja działa się przynajmniej kilkadziesiąt lat wcześniej.
Bo na pewno, żaden rodzic nie interesował się swoim dzieckiem i nigdy do niego nie przyjechał. I pewnie też nie najpierw nie wszedł, żeby nie zobaczyć jak to miejsce w ogóle wygląda.

Mamy także irytującą główną bohaterkę - Brit. Twarda, wulgarna, wojownicza, chce uratować swoje przyjaciółki ze szpitala... CHWILA. Nie przypomina wam to fabuły "Plagi samobójców"? Tyle, że tamta powieść była z gatunku science fiction. Ta obyczajówka po prostu nie zgadza się ze swoją rzeczywistością! Wracając do głównej bohaterki - zaraz po przyjeździe do szpitala nastąpiła jej zmiana charakteru. Nagle stała się bardzo wrażliwa i płakała za tatusiem, któremu także wciskała swoje chamskie teksty.

Na szczęście pojawili się także znośni bohaterowie. Między innymi najlepsze przyjaciółki Brit - siostry. Ich mieszanka charakterów przypadła mi do gustu. Dziewczyny raczej mnie nie denerwowały, a ich zachowanie i charakter nie były tak skrajne jak u Brit. Pojawia się także pewien chłopak, który mimo, że przypomina innych partnerów głównych bohaterek (czyt. każdy to muzyk, a raczej rockman) to nawet go polubiłam. Szczególnie doceniłam jego inteligencje i oddanie.

Tym samym powinnam przejść do wątku miłosnego. Oceniam go pozytywnie - bez trójkąta, bez jakiegoś nagłego zakochania. Jest to na pewno mocna strona "Zawszę stanę przy tobie". Do tego para nie jest wobec siebie nachalna i jest ze sobą mimo odległości.
Ocena: 5,5/10
2. Okładka
  • Mimo, że nie przyciąga wzroku, jest zgodna z treścią
  • Nie podoba mi się
  • Zawiera w sobie nutkę tajemnicy
Ocena: 2/3
3. Język i styl
  • Zaczynam się zastanawiać, czy Gayle Forman ma w ogóle jakiś styl pisania.
  • Mimo, że zdarzają się słowa dość niemiłe, to język jest zrozumiały.
Ocena: 1/2
4. Oprawa graficzna 
Ocena: 1/1
5. Akcja
W tej książce najgorszą rzeczą jest akcja, która raz toczy się w żółwim tempie, żeby potem nagle omijać miesiące. Przy tym dochodzi też to, że jest niespójna. Na szczęście dzięki temu akcja nie nudzi, ponieważ zostają tylko te ciekawe elementy.
Ocena: 2,5/5
6. Autor
Moja opinia o Forman zmieniła się bardzo. Autorka spadła w moich oczach. Szczególnie widoczne jest to, że Brit pod pewnymi względami jest bardzo podobna do Mii z "Zostań, jeśli kochasz". Pokazuje to, że Forman nie potrafi stworzyć oddzielnej, nowej bohaterki.
Ale doceniam ją za to, że chociaż próbuje to robić.
Ocena: 2/4

Podsumowanie: 14/25
Ocena: 2
Procent: 56%

3 komentarze:

  1. Dobra recenzja! :3
    Patrząc na sam opis książki i na autora, pewnie bym po nią nie sięgnęła. Forman nie jest kimś, kogo książki lubię i mnie intrygują. Żadna książka mnie nie zaciekawiła i nie mam o nich dobrych zdań. Ta książka raczej też nie znajdzie się u mnie na półce.
    Pozdrawiam i czekam na kolejną recenzję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie sięgnę po tę pozycję, przeczytałam "Zostań jeśli kochasz" i "Wróc jeśli pamiętasz", i to wszystko. W każdej recenzji innych książek Gayle Forman coś jest nie tak, książka raczej nie jest polecana. Dlatego i to sobie odpuszczę. A recenzja bardzo fajnie napisana. :D

    Pozdrawiam!
    Podróże w książki

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna recenzja!
    Od G. Forman czytałam jedynie "Zostań, jeśli kochasz". Nie zachwyciła mnie ta książka, ale nie była taka zła. Mimo to już raczej nie sięgnę po żadną opowieść tej autorki.
    Pozdrawiam
    Moment Of Dreams ♥

    OdpowiedzUsuń

Hej!!!
Mam nadzieję, że przeczytałeś ten post. Będę wdzięczna, jeśli zostawisz komentarz. Nie musisz zgadzać się z moją opinią, a ja chętnie poznam twoją ;)
Masz pytania? Może jakiś pomysł? Pisz tutaj lub na adres e-mail: alicjasims1@gmial.com