2016-04-25

Recenzja #13 - "Klucze"

 Dziś zapraszam was na kolejną książkę Polaka. Czy na pewno powinniśmy stracić wiarę w polskich pisarzy?
Odpowiedź w rozwinięciu.
Zapraszam!!!


Tytuł: Klucze
Autor: Adam Lang
Tłumacz: -
Rok wydania: 2015
Cena okładkowa: 32,90 zł
Wydawnictwo: Wydawnictwo literackie
Seria: -
Tytuł oryginalny: Klucze

1. Treść
Nie czytam książek polskich autorów. Nie dlatego, że to modne. Raczej dlatego, że polskie książki nie podrywają mnie z krzesła.
Nie przeczytałabym także "Kluczy", gdyby nie to, że dostałam ją w prezencie. A gdybym nie przeczytała tej książki popełniłabym duży błąd.

Poznajemy głównego bohatera, Adama, który wcale nie jest tak irytujący jak myślałam. Jest po prostu prawdziwy. Nie ma żadnych super mocy ani nie zamknięto go w labiryncie, nie jest też czarodziejem. Mimo to jest świetną postacią, która nie jest nudna. Adam jest do bólu szczery i tym zraża do siebie ludzi, a czytelnicy mogą go za to nienawidzić. Na początku książki darzyłam go takim zimnym uczuciem.
Ale właśnie to nadaje "Kluczom" to, że wciągają po ostatnią stronę.

Główny bohater jest człowiekiem z wadami. Ale w niektórych momentach aż przesadza z tym swoim pyskowanie  czy olewaniem. Mnie to denerwowało. 

Prawdziwa książka dla młodzieży, w której autor nie ma hamulców albo zahamowań, typu "To nie spodoba się rodzicom".

Kiedy skończyłam czytać tę książkę czułam pustkę, ponieważ wiem, że długo nie znajdę drugiej tak dobrej książki polskiego autora.
Ocena: 9/10
2. Okładka
  • Przyciągająca wzrok. 
  • Zgodna z treścią książki.
Ocena: 3/3
3. Język i styl
  • Język współczesny i zrozumiały
  • Styl ciekawy
Ocena: 2/2
4. Układ graficzny
  • Za duże marginesy
Ocena: 0,5/1
5. Akcja
W książce obyczajowej jest ciężko z dobrą akcją. W większości jest po prostu morderstwo, tajemnice rządowe, ucieczki itp. 
A w tej książce tego nie ma, a akcja w książce jest.

Niestety, w niektórych momentach akcja pędzi za szybko. Zdarzają się przeskoki w czasie, które chronią przed brakiem akcji. Aczkolwiek odejmę za to punkt. 
Ocena: 4/5
6. Autor
Pierwsza książka Adama Langa, a  jest naprawdę dobra. Gdyby każdy pisarz polski pisał tak jak pan Lang to chętnie czytałabym ich książki. Mam nadzieję, że pisarz napisze jeszcze jakąś książkę, a ja będę czekać na nią z niecierpliwością. 
Widać, że książka nie została napisana na szybko, a była przemyślanym pomysłem.
Ocena: 4/4

1. Treść: 9/10
2. Okładka: 3/3
3. Język i styl 2/2
4. Układ graficzny 0,5/1
5. Akcja 4/5
6. Autor 4/4
Podsumowanie: 22,5/25
Procent: 90%
Ocena szkolna: 5- 

5 komentarzy:

  1. Ciekawe, aczkolwiek, nie będę ryzykować czytaniem książki polskiego autora. Tutaj mogę się 100 razy szybciej i cześciej zawieść niż na zagranicznych.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawie... Może się przełamię i przeczytam. Kiedyś nieźle przejechałam się na polskich pisarzach i trochę się do nich zraziłam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Cóż, całkiem całkiem wydaje się ta książka. Może do niej zajrzę. Co do Polskich pisarzy, królem wśród nich, przynajmniej dla mnie jest, Andrzej Sapkowski. Co do innych to nie jestem zachwycona ich książkami podobnie jak inni.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zostałaś nominowana do LBA ♥ http://my-life-by-patty.blogspot.com/2016/05/7-lba-1.html

    OdpowiedzUsuń

Hej!!!
Mam nadzieję, że przeczytałeś ten post. Będę wdzięczna, jeśli zostawisz komentarz. Nie musisz zgadzać się z moją opinią, a ja chętnie poznam twoją ;)
Masz pytania? Może jakiś pomysł? Pisz tutaj lub na adres e-mail: alicjasims1@gmial.com