2016-03-23

Recenzja #8 - "Niezgodna"

Na początku chcę powiedzieć, że recenzja nie pojawiła się w poniedziałek. I tu nie chodzi o moje lenistwo, brak czasu, pomysłów itd. 
Postanowiłam, że w tym i następnym tygodniu recenzje pojawią się tylko w środę, a później wszystko wróci do normy. Spowodowane jest to świętami, bo kto by chciał czytać recenzje w Poniedziałek Wielkanocy?
Święta to czas przeznaczony dla rodziny, a nie na czytanie bloga. Pamiętajcie: święta są w nas!
Już dziś życzę wam:
Feliz Pascua!!!

Tytuł: "Niezgodna"
Autor: V. Roth
Wydawnictwo: Amber
Przekład: D. Zych
Rok wydania: 2012
Seria: Niezgodna
Tytuł oryginalny: Divergent
Opis: LINK


 
1. Treść 
Co to ma wspólnego z "Igrzyskami Śmierci". Ludziom naprawdę się nudzi, skoro szukają podobieństw pomiędzy tymi książkami. 
Ogromny plus tej książki, nie ma trójkąciku miłosnego. Pojawia się on prawie w każdej książce, więc jest oryginalność autorki. Co dam jej na plus oceniając Autora.
Główna bohaterka nie jest moją ulubioną postacią, ale ją lubię. Jest odważna, inteligentna, zdeterminowana. Cały czas chce się szkolić, nie zniechęca się. I rzeczywiście, patrząc na jej cechy - pasuje do trzech frakcji. Moja ulubiona postać to Christina, sarkastyczna, rozgadana, lekko szalona - bardzo lubię takie osoby. 
Moje zdjęcie
Pani Roth wykreowała dobrze wszystkich bohaterów, można to wyczuć czytając książkę. Z wyjątkiej jednej osoby...
Cztery. Jestem prawdopodobnie jedyną osobą , która go nie lubi. Mr Idealny zazwyczaj zachowuje się jak nastolatka. Ma mieszankę nastrojów, nie powie wprost o co mu chodzi, większość osób traktował z góry... Rozumiem, że są tam przedstawione trudne czasy, ale Cztery jest po prostu beznadziejny. 
O wątku miłosnym nawet nie chce mi się pisać. Tris jest zbyt... no właśnie ZBYT dla Cztery. Moim zdaniem oni do siebie nie pasują. 
Fourtris - R.I.P.

Książka jest ciekawa, wciągająca, z oryginalnym pomysłem, dobrze wykreowanym światem. Gorąco polecam wam "Niezgodną", jest to książka warta przeczytania. I i II tom nie skupia się tak bardzo na Cztery. III niestety tak, ale o tym mogę napisać inny post.
Ocena: 6,5/10

 
2. Okładka 
  • Filmowa  - Tris się zgadza na pewno, nie jestem pewna co do Cztery, ale on chyba też.
  • Oryginalna - Na oryginalnej znajduje się godło Nieustraszonych, które jest zgodne z treścią. 
Moje zdjęcie
Ocena: 3/3
3. Język i styl
Autorka ma naprawdę dobry styl pisania. Język jest zrozumiały, nowoczesny i pasuje do Tris.
Ocena: 2/2
4. Układ graficzny
Ocena: 1/1 
5. Akcja
Książka zdecydowanie dla miłośników akcji. Walki, konkurencje - książka gra nam na emocjach. Zakończenie to prawdziwa kulminacja! Ciągle się coś dzieje, a autorka świetnie to opisała. W "Niezgodnej" nie brakuje mi też przemyśleń głównej bohaterki. Daję pełną ocenę. Ironio, "Niezgodna" jest bardzo zgodna z moimi upodobaniami.
Ocena: 5/5
6. Autor 
Co mogę powiedzieć? Autorka dobrze napisała "Niezgodną". Ciekawy pomysł, oryginalny i NIE porównywać mi tej książki do "Igrzysk" p. Collins. Książki Sci-fi rzadko przypadają mi do gustu. V. Roth nie zachwyciła mnie tak jak niektóre książki tego gatunku, ale także nie zawiodła. Odejmuję jej po pół punktu za wątek miłosny, który jest ważny w powieściach, a także za głównego bohatera.
Ocena: 3/4

Ocena końcowa:
1. Treść: 6,5/10
2. Okładka: 3/3
3. Język i styl: 2/2
4. Układ graficzny: 1/1
5. Akcja: 5/5
6. Autor: 3/4
Podsumowanie: 20,5/25
Procent: 82%
Ocena szkolna: 4

 

3 komentarze:

  1. Czytałam "Niezgodną", ale nie jest to zdecydowanie moja ulubiona książka. Sam pomysł jest ciekawy, jednakże nie zaciekawiło mnie tak bardzo jego przedstawienie. Czytając pierwszą część, nie miałam ochoty na kolejne części, co mówi u mnie samo za siebie.
    Recenzja bardzo fajna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam Niezgodną i według mnie była genialna. Co do Cztery w pewnym stopniu przyznam Ci rację, bo zachowuje się tak czasami, ale jest to spowodowane jego ciężką sytuacją w dzieciństwie. Przez resztę czasu jest świetny. Co do Tris, aktorka, która ją gra nie przypadła mi do gustu.
    Czekam na następną recenzję. :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Hm... Ciekawe. Czytałam Niezgodę i nawet mi się podobało.

    OdpowiedzUsuń

Hej!!!
Mam nadzieję, że przeczytałeś ten post. Będę wdzięczna, jeśli zostawisz komentarz. Nie musisz zgadzać się z moją opinią, a ja chętnie poznam twoją ;)
Masz pytania? Może jakiś pomysł? Pisz tutaj lub na adres e-mail: alicjasims1@gmial.com