2016-03-19

Recenzja #7 - Rywalki

Recenzja trochę spóźniona, ale wczoraj nie miałam kiedy jej wstawić. Czytaliście "Rywalki"? Podobały wam się? Praktycznie od tej książki zaczęła się moja przygoda z czytaniem.

Tytuł: Rywalki
Autor: Kiera Cass
Wydawnictwo: Jaguar
Przekład: M. Kaczarowska
Rok wydania: 2012
Seria: Rywalki
Tytuł oryginalny: Selection
Opis:
Dla trzydziestu pięciu dziewcząt Eliminacje są szansą ich życia. To dzięki nim mają szansę uciec z ponurej rzeczywistości. Ze świata, w którym panują kastowe podziały, wprost do pałacu, w którym będą spełniane ich życzenia. Z miejsca, gdzie głód i choroby są na porządku dziennym, do krainy jedwabi i klejnotów. Celem Eliminacji jest wyłonienie żony dla czarującego i przystojnego księcia Maxona.
Każda dziewczyna marzy o tym, by zostać Wybraną. Każda poza Americą Singer.
Dla Ameriki Eliminacje to koszmar. Oznacza konieczność rozstania z Aspenem – jej sekretną miłością i opuszczenie domu. A wszystko tylko po to, by wziąć udział w morderczym wyścigu o koronę, której wcale nie pragnie.
Jednak gdy spotyka Maxona, który naprawdę przypomina księcia z bajki, America zaczyna zadawać sobie pytanie, czy naprawdę chce za wszelką cenę opuścić pałac. Być może życie o jakim marzyła wcale nie jest lepsze niż to, którego nawet nie chciała sobie wyobrazić…
 (opis z tyłu książki)
1. Treść
Jestem dość opóźniona w czytaniu książek, czasem czytam po raz pierwszy takie, które wydane były siedem lat wcześniej. Dlatego kiedy przeczytałam "Rywalki" byłam oczarowana, żyłam na zupełnie innej planecie - planecie Rywalek. Ta książka była moim Top 1. Sen skończył się kiedy przeczytałam trochę innych książek. Biedna dziewczyna, słodka, młodsza siostra i jakże inaczej, dwóch chłopaków -czy to już się nie robi nudne? Przez całą trylogię byłam team Maxon, odwidziało mi się dopiero w IV części, "Następczyni".. "Rywalki" oczarowują pięknymi sukniami, pałacem i najprawdziwszym, księciem. Czytając tą serię można poczuć się jak księżniczka.
Nie zgadzam się z opinią, że "Rywalki" to drugie "Igrzyska śmierci". Pani Cass nie ściągała od Collins. A to, że mają parę podobnych szczegółów, tego nie udowadnia.
Ocena: 7,5/10
2. Okładka
  • Bajeczna i piękna
  • Zgodna z treścią utworu
  • Przyciągająca wzrok
Ocena: 5/5
3. Język i styl
  • Język zrozumiały
  • Odpowiednia ilość opisów i dialogów
Ocena: 3/3

4. Rzeczywistość utworu
Książka spełnia wymagania gatunkowe. Całkiem fajnie przedstawiona historia przemiany państwa oraz rozwoju państwa.
Ocena: 1/1
5. Akcja
Dzieje się raczej wolno, wydarzenia są dokładnie przedstawione. Sytuacje nie nudzą i wywołują odpowiednie emocje. Książka przyciąga do siebie i nie jest łatwo przestać czytać.
Ocena: 5/5
6.Autor
Autorka potrafi pokazać własny talent. Całkiem ciekawe jest też połączenie baśni i reality show. Wyczekuję innych jej książek.
Ocena: 3/4
OCENA KOŃCOWA
1. Treść: 7,5/10
2. Okładka: 5/5
3. Język i styl: 3/3
4. Rzeczywistość: 1/1
5. Akcja: 5/5
6. Autor: 3/4
Razem: 24,5/28
Ocena szkolna: 4+
Procent: 87,5%

2 komentarze:

  1. Powiem Ci, że już dawno chciałam to przeczytać. A Twoja recenzja zachęciła mnie do tego jeszcze bardziej. Super

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja już od dawna mam tą książkę na oku, ale jakoś ,a to nie ma czasu i jakoś tak nie mogę się zebrać, ale w końcu ją przeczytam ;D

    OdpowiedzUsuń

Hej!!!
Mam nadzieję, że przeczytałeś ten post. Będę wdzięczna, jeśli zostawisz komentarz. Nie musisz zgadzać się z moją opinią, a ja chętnie poznam twoją ;)
Masz pytania? Może jakiś pomysł? Pisz tutaj lub na adres e-mail: alicjasims1@gmial.com