2016-03-14

Recenzja #6 - "Zostań, jeśli kochasz"

 Recenzja napisana na prośbę Panienki Livvi. Jeśli chcielibyście, żeby przeczytała i napisała recenzję o jakiejś książce, napiszcie w komentarzu lub na maila. Nie obiecuję, że przeczytam daną książkę, ale warto próbować.


Tytuł: "Zostań, jeśli kochasz"
Autor: G. Forman
Wydawnictwo: Nasza księgarnia
Przekład: Hanna Pasierska
Rok wydania: 2014 (Zostań, jeśli kochasz)
2010 (Jeśli zostanę)
Seria: Zostań, jeśli kochasz
Tytuł oryginalny: If I stay
Opis: LINK

1. Treść 
Książka jest niezwykła. Zmusza nas do refleksji nad życiem oraz pokazuje jak ciężkie potrafią być niektóre wybory. Główna bohaterka ma wybór może ZOSTAĆ ze swoim chłopakiem lub ODEJŚĆ razem z rodziną. "Zostań jeśli kochasz" jest przepełnione wspomnieniami. A to one wpływają na decyzję. Czy Mia jest gotowa umrzeć i porzucić wszystko co miała na ziemi?
Ta książka pochłonęła mnie bez reszty. Była naprawdę dobra.
Jednym z jej plusów jest właśnie rzeczywistość mieszana ze wspomnieniami. Na niekorzyść działa to, że praktycznie znamy jej zakończenie. Bo jak może skończyć się ta książka, skoro powstała II część?
Cieszę się, że przeczytałam tę książkę. Gorąco ją wam polecam. Myślę, że może ona coś wnieść do waszego życia.
Moim zdaniem tom I jest lepszy od II.

Ocena: 8/10
2. Okładka 
Nie spotkałam się jeszcze z inną okładką niż ta filmowa. A filmowa jest niezgodna z książką. Mia miała ciemno brązowe włosy, a nie w kolorze rudoblond
Ocena: 1/2
3. Język i styl
Do stylu nic nie mam, ale język jest nienowoczesny. Dla niektórych może być to atutem, ale mi czasem to przeszkadzało.
Ocena: 1,5/2
4. Układ graficzny
Ocena: 2/2
5. Akcja
Jest to książka raczej spokojna, ale właśnie to jest jej atutem. Czas także płynie wolno, ponieważ ponad 200 stron to jeden dzień.
Ocena: 3/5
6. Autor
Moje zdanie na temat tej autorki się nie zmieniło. Dlatego wkleję tekst z innej mojej recenzji.

Gayle Forman zasłużyła sobie na pełną ocenę. Czytałam trzy jej książki i z chęcią sięgnę po następne. Książki autorki nie tylko bawią i interesują treścią, ale także zmuszają do refleksji nad pojęciami takimi jak śmierć, miłość, rodzina. W "byłam tu" oraz "Zostań jeśli kochasz" nie pojawiają się także trójkąty miłosne, co działa na wielki plus. Jedno jest pewne: o książkach Gayle Forman łatwo nie zapomnicie. 
Ocena: 4/4
Ocena końcowa:
1. Treść 8/10
2. Okładka 1/2
3. Język i styl 1,5/2
4. Układ graficzny 2/2
5. Akcja 3/5
6. Autor 4/4


Podsumowanie: 19,5/25
Ocena szkolna: 4
Procent: 78%
Jeśli już decydujecie się na zakup tej książki to kupcie ją od razu w dwupaku z "Wróć, jeśli pamiętasz". Mimo, że mi się książka nie bardzo podobała, to ma ona wiele pozytywnych opinii. Myślę, że warto sięgnąć po obie pozycje.
Głosujcie w ankiecie.
Pozdrawiam serdecznie!
- Alicja

8 komentarzy:

  1. Po recenzji i opiniach jakie słyszałam i czytałam, chyba sięgnę po tą książkę. Cóż mam więcej pisać. ;) Jak zwykle zachęciłaś mnie do czytania. I od kiedy obserwuje twojego bloga moja lista książek do przeczytania coraz bardziej się wydłuża. :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam już tą książkę i zgadzam się z twoją opinią. Co do książek, które możemy ci polecać, więc z chęcią polecę Ci Akademie Wampirów - Siostry Krwi autorstwa Richelle Mead. (Poleciłam tą książkę dwóm moim przyjaciółką i obie były zachwycone)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja koleżanka zamierza przeczytać Akademię, więc może i ja się skuszę :-)

      Usuń
  3. Kurczaki, teraz to już jestem całkiem rozdarta, ale myślę, że prędzej czy później przeczytam tę książkę. Na razie sięgnę chyba po "Czy wspomnałem, że Cię kocham", ale jak przystaję na skończeniu "Szklanego Miecza" (<3).
    Recenzja oczywiście sprawia, że moja lista książek się powiększa! Dziękuję, za Twoją opinię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe... No muszę przyznać, że Twoje recencje powiększają moją listę książek. Szkoda, że na razie nie mam na nic czasu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Kolejna zachęcająca recenzja. Książka jest jak najbardziej w moim typie, więc na pewno po nią sięgnę.

    PS. Masz bardzo ciekawy sposób pisania recenzji. Bardzo podoba mi się podział na poszczególne kategorie i przyznawanie oddzielnych punktów. Na pewno częściej będę wpadać na Twojego bloga. ;)

    OdpowiedzUsuń

Hej!!!
Mam nadzieję, że przeczytałeś ten post. Będę wdzięczna, jeśli zostawisz komentarz. Nie musisz zgadzać się z moją opinią, a ja chętnie poznam twoją ;)
Masz pytania? Może jakiś pomysł? Pisz tutaj lub na adres e-mail: alicjasims1@gmial.com