2016-03-11

Recenzja #5 - "Starter"

Tytuł: Starter
Autor: L. Price
Wydawnictwo: Albatros
Tłumacz: E. Piotrowska
Rok wydania: 2015
Seria: Starter
Tytuł oryginalny: Starters
Opis: *TU*

1. Treść
Jak na jakiejś jeszcze książce zobaczę, że jest dla fanów "Igrzysk śmierci" albo, że to godne "Igrzysk śmierci", zacznę krzyczeć. Nie porównujmy wszystkiego do książki S. Collins. Naprawdę, można tym ogłupić autora...
Na okładce "Startera" widnieje napis "Dla fanów książki i filmu Igrzyska śmierci". Nie zgadzam się. Tak, jestem fanką Igrzysk, ale "Starter" nie powalił mnie na kolana.
Wynajdywałam sobie inne zajęcia byleby tylko nie czytać tej książki. Nie ciągnęło mnie do niej. Sam pomysł ciekawy, ale przedstawione w nudny sposób.
Po pierwsze - moim zdaniem autorka powinna pisać narracją 3-os. Świat opisywany z perspektywy Callie nie przypadł mi do gustu.
Po drugie - główna bohaterka - Callie - dziewczyna przez rok mieszkała na ulicy, ale czytając tę książkę odnosiłam wrażenie, że jest delikatna. O wiele lepiej czytałoby mi się z taką np. Katniss (skoro zostało nawiązane do "Igrzysk śmierci"). Przecież obie się poświęcają. A jednak między nimi jest diametralna różnica. Aczkolwiek Callie jest sprytna i nie raz okazuje tę cechę w trudnych sytuacjach.
Po trzecie - książka jest smutna. Autorka wciąż dorzuca nam smutne momenty, sytuacje i kiedy otrząsamy się  jednej smutnej sytuacji - przychodzi kolejna.

Czy żałuję, że kupiłam tę książkę? Tak, żałuję tego. Wolałabym w tym czasie robić każdą inną rzecz. Nie wiem czy sięgnę po kolejną część. Na razie mam mieszane uczucia.
Ocena: 5/10
2. Okładka
Okładce nie mam nic do zarzucenia. Raczej nie wyróżnia się z tłumu, ale za to podobają mi się wygrawerowane napisy ♥
Ocena: 3/3
3. Język i styl
  • Styl p.1
  • Język -  p.1
Ocena: 2/2
4. Akcja
Pojawia się w książce. Mamy z tym doświadczenie podczas różnych ucieczek Callie oraz kiedy "budzi się" w swoim ciele w różnych ciekawych miejscach. Jak już wspomniałam, na mój gust za dużo wydarzeń smutnych i to wyraźnie podkreślonych. 
Ocena: 4/5
5. Autor
Lissa Price przedstawia nam straszny świat, gdzie dzieci żyją na ulicach, są sierotami i do tego można wypożyczać ich ciała. Czy tylko dla mnie sam pomysł jest chory i makabryczny? W książce brakowało mi śmiesznych momentów. To moje jedyne zastrzeżenia. 
Plusy: mimo wszystko - pomysł jest oryginalny.
Ocena: 2/4
6. Czcionka i marginesy
  • Czcionka odpowiedniej wielkości - p. 1
  • Marginesy - p. 1
Ocena: 1/1
 Ocena końcowa:
1. Treść: 5/10
2. Okładka: 3/3
3. Język i styl: 2/2
4. Akcja: 4/5
5. Autor: 2/4
6. Czcionka i marginesy 1/1
Podsumowanie: 17/25
Ocena szkolna: 3
Procent: 68%


Jak się zapewne domyślacie książki nie polecam. 
Punkt "Autor" może się wam wydać niepełny, ale ciężko było mi ją ocenić. Mam nadzieję, będziecie mieć to na uwagę. 
W poniedziałek prawdopodobnie pojawi się recenzja "Zostań, jeśli kochasz" i "Wróć, jeśli pamiętasz".
 
Czekam na wasze opinie wyrażone w komentarzach.
~Alicja

3 komentarze:

  1. Dobrze wiedzieć, bo po takiej opinii raczej nie sięgnę po tę książkę. Dla mnie najważniejsza jest kreacja bohaterów i tocząca się akcja, więc zapewne, po ruszeniu kilku stron, książka stanęłaby sobie na półce.
    Już nie mogę się doczekać następnych recenzji, bo ciekawi mnie właśnie, czy je czytać czy nie.
    Pozdrawiam, Livv
    {www.dryfujaca-lilia.blogspot.com}

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta recenzja mnie nie zachęca, ale dziwny pomysł równa się z oryginalnym. Obstawiam, że to jedyną zaletą książki. Raczej nie wydaje mi się, że po nią sięgnę.
    Pozdrawiam
    Lily

    OdpowiedzUsuń
  3. No cóż. Bywają i kiepskie książki. Ale recenzja ciekawa

    OdpowiedzUsuń

Hej!!!
Mam nadzieję, że przeczytałeś ten post. Będę wdzięczna, jeśli zostawisz komentarz. Nie musisz zgadzać się z moją opinią, a ja chętnie poznam twoją ;)
Masz pytania? Może jakiś pomysł? Pisz tutaj lub na adres e-mail: alicjasims1@gmial.com