2016-03-25

Dzień czytania Tolkiena

*POST ZAPLANOWANY 23.03*

 Z okazji tego szczególnego (przynajmniej dla mnie) dnia postanowiłam przygotować trochę ciekawostek o Tolkienie. Nie jest ich dużo. Część informacji nie ma podanego źródła, ponieważ gdzieś przeczytałam te informacje i je zapamiętałam. 

Zapraszam do czytania!
Informacja niesprawdzona - źródło: szkoła

1. Tolkien był przyjacielem C. S. Lewisa. Podobno brał czynny udział w nawracaniu przyjaciela. 

Źródło:
2. nieznane
3. Wikipedia  
4. Wikipedia
5. nieznane
6. nieznane
7. bezużyteczna.pl
 
2. Tolkien był poliglotą (mówił wieloma językami). Chciał też nauczyć się polskiego, ale stwierdził, że jest dla niego za trudny.

3.  J. R. R. urodził się w Republice Południowej Afryki.

4. Kiedy Tolkien miał 4 lata zmarł jego ojciec. Od tego czasu wychowaniem zajęła się matka, która nauczyła synów języków (łacina, francuski). Wychowywała ich w wierze katolickiej. Osiem lat po śmierci A. Tolkiena, kiedy Ronald miał 12 lat, zmarła także jego matka. 

5. Był nominowany do Nagrody Nobla.

6. Według Tolkiena to Sam był głównym bohaterem "Władcy Pierścienia".

7. Tolkien pisał "Władcę pierścieni" przez 12 lat.

Cytaty:

Źródło: lubimyczytac.pl

HOBBIT

"Kto szuka, ten najczęściej coś znajduje, niestety czasem zgoła nie to, czego mu potrzeba."

"No cóż, mogło być gorzej, ale też mogło być dużo lepiej."

"Przygody! To znaczy: nieprzyjemności, zburzony spokój, brak wygód. Przez takie rzeczy można się spóźnić na obiad."

"-Dobrego dnia!(...)
-Co masz na myśli?-spytał.-Czy życzysz mi dobrego dnia, czy też spodziewasz się dobrego dnia niezależnie od moich pragnień? A może czujesz się dziś dobrze albo też wyglądasz tego dnia czegoś szczególnie dobrego dla siebie?
"
"Ciemne sprawy najlepiej załatwiać po ciemku."

WŁADCA PIERŚCIENI/DWIE WIEŻE/ POWRÓT KRÓLA

"Wolę jedno życie z Tobą niż samotność przez wszystkie ery tego świata."

"Wielu spośród żyjących zasługuje na śmierć. A niejeden z tych, którzy umierają zasługuje na życie. Czy możesz ich nim obdarzyć? Nie bądź więc tak pochopny w ferowaniu wyroków śmierci, nawet bowiem najmądrzejszy nie wszystko wie."


"Nikt prawie nie wie, dokąd go zaprowadzi droga, póki nie stanie u celu."

"Ani połowy spośród was nie znam nawet do połowy tak dobrze, jak bym pragnął; a mniej niż połowę z was lubię o połowę mniej, niż zasługujecie."

"Nie powiem: nie płaczcie, bo nie wszystkie łzy są złe."

"My decydujemy tylko o tym jak wykorzystać czas, który nam dano."

"To nie koniec podróży. Śmierć to tylko kolejna ścieżka, którą wszyscy musimy podążyć."

"Może jest prawym człowiekiem, a może nie.
Pod maską pięknych słów potrafi się skryć bardzo szpetna dusza."


"Zawsze powtarzałem, że jest w nim więcej niż wzrok potrafi dostrzec."    

"Czarodziej nigdy się nie spóźnia, nie jest też zbyt wcześnie, przybywa wtedy kiedy ma na to ochotę."

Czytacie dzisiaj jakąś książkę Tolkiena? Ja Silmarillion, którego specjalnie nie przeczytałam wcześniej, zostawiłam go na ten dzień.
- Alicja

9 komentarzy:

  1. Osobiście nie lubię Tolkiena, ale to przez "Hobbita", którego maglowaliśmy w szkole tak okrutnie, że cały mi zbrzydł :( Mam zamiar zabrać się za Władcę Pierścieni, może to okaże się fajne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytano mi Władce dawno temu, więc nie powiem czy jest lepszy. Znam osobę, która bardzo lubi tę trylogię, więc możliwe, że jest całkiem dobra.

      Usuń
    2. Mam pytanko. Jak zrobiłas w postach opcję "czytaj więcej", bo szukałam i u siebie nie znalazłam :) Korzystałaś może z jakiegoś poradnika?

      Usuń
    3. Wszystkiego uczyłam się sama poprzez próbowanie :)
      Napiszę ci na hangouts jak to zrobić :)

      Usuń
  2. Autorstwa Tolkiena czytałam tylko Hobbita i szczerze powiedziawszy, to jakoś mnie nie zachwycił. Z bólem muszę stwierdzić, że film był fajniejszy ;/.
    Niektóre cytaty zachwycają :).
    Pozdrawiam! :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najwidoczniej "Hobbita" można albo kochać, albo nienawidzić. Mi się książka podobała, ale film także był świetny (nie patrząc na podobieństwo do książki). Peter Jackson wykonał świetną robotę.
      Również pozdrawiam :*

      Usuń
  3. Ja osobiście nigdy nie mogłam zebrać się do przeczytania ,,Władcy Pierścieni'', bo a to czasu nie było i jeszcze sto innych wymówek, ale czytałam parę fragmentów, sporo cytatów i czuję, że jak w końcu przeczytam twórczość Tolkiena to będę zachwycona. :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja także czekam aż dostanę w moje ręce Władcę pierścieni, ale nie moge się zebrać do zakupu.
      Ja także pozdrawiam :-*

      Usuń
  4. Osobiście Tolkien nie jest moim ulubionym autorem fantasy. Jakoś jego twórczość nie przypadła mi do gustu.

    OdpowiedzUsuń

Hej!!!
Mam nadzieję, że przeczytałeś ten post. Będę wdzięczna, jeśli zostawisz komentarz. Nie musisz zgadzać się z moją opinią, a ja chętnie poznam twoją ;)
Masz pytania? Może jakiś pomysł? Pisz tutaj lub na adres e-mail: alicjasims1@gmial.com