2016-02-29

Recenzja #3 - "Panika"

Zaczynamy nowy tydzień z "Paniką". Nie tylko książką, ale i tą w szkole, że nas zapytają, zrobią kartkówkę. Niestety, ferie skończyły się już wszystkim.
Jeśli jest tu ktoś, kto właśnie skończył ferie, ogłaszam:
Sezon byle do piątku znowu dla nas wraca.

Tytuł: Panika
Autor: Lauren Oliver
Wydawnictwo: Moondrive
Przekład: M. Bukowska
Rok wydania: 2016
Seria: -
Tytuł oryginalny: Panic
Opis (fr. z tyłu okładki):
"Wyobraź sobie senne, pogrążone w beznadziei miasteczko.
Wyobraź sobie dziewczynę, która nie wierzy, że może ją spotkać coś dobrego.
Wyobraź sobie grę, w której każdy musi podjąć śmiertelne ryzyko, by wygrać wielką nagrodę - przepustkę do lepszego życia."

1. Treść 
Kiedy zobaczyłam przeplataną historię - raz Heather, raz Dodge - powiedziałam "O nie.", myliłam się. Opowieść o dwóch osobach, które mimo wszystko sporo łączy. Są biedni, borykają się z różnymi problemami. I oboje postanawiają wziąć udział w grze, w Panice. Ona - dla pieniędzy. On - dla zemsty.
Świetna historia o przełamywaniu swoich lęków. Historia o dążeniu do celu, a także o miłości, przyjaźni, rodzinie. Książkę warto przeczytać. Jest ona nieco brutalna, sama Panika jest brutalna. W niektórych momentach zaskakuje, inne można przewidzieć. A zakończenia się nie czyta, zakończenie się pochłania. Jest idealnie napisane. Łączy w sobie odpowiedzi na pytania.

Historia Heather interesowała mnie bardziej. I na szczęście o niej było więcej. Dziewczyna żyje w przyczepie, z ukochaną siostra, matką i ojczymem - ćpunami i pijakami. Heather chce od nich uciec, uciec z Carp, ale wie, że to nie możliwe. Czy przełamie każdą barierę? 

Historia Dodge'a jest bardziej skomplikowana. Sam Dodge taki jest. Outsider, który pragnie zemsty. Tylko na niej mu zależy. Dla niej wziął udział w Panice. Ale dlaczego chce się mścić? Warto odpowiedzieć sobie na to pytanie, ten wątek jest równie ciekawy, jak i smutny.
Ocena: 8/10
2. Okładka
  • Okładka intryguje, zachęca do czytania
  • Zgodna z treścią utworu
  • Przyciąga wzrok; kiedy zobaczyłam ją w księgarni, nie mogłam oderwać od niej wzroku.
Ocena: 3/3
3. Język i styl
Ocena: 2/2
4. Akcja 
Książka ma jej w sobie bardzo dużo. Gorąco polecam miłośnikom książek, w których dzieje się dużo. Niestety można się w książce łatwo pogubić.

Ocena 4/5
5. Autor
W "Panice" Lauren Oliver pokazuje na co naprawdę ją stać.

6. Układ graficzny
  • Odpowiednia wielkość czcionki 
  • Marginesy odpowiedniej szerokości
Ocena: 1/1

Ocena końcowa:
1. Treść: 8/10
2. Okładka: 3/3
3. Język i styl: 2/2
4. Akcja: 4/5
5. Autor: 5/5
6. Układ graficzny 1/1
Podsumowanie: 23/26
Procent: 88%
Ocena szkolna: 4+

11 komentarzy:

  1. Chyba dzięki Twojemu blogowi, wybiorę się do księgarni. Naprawdę wybierasz takie książki i tak je opisujesz, że nie pozostaje nic innego jak tylko je od razu przeczytać. :)

    Ja miałam pierwszy termin fieri i żyję tym "byle do piątku" od czterech tygodni. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Julka znowu pierwsza ♥
      Dziękuję ♥
      Nie wiesz, jak wiele znaczą dla mnie twoje słowa.
      Postaram się niedługo dodać książkę wydaną parę lat temu.
      -Alicja

      Usuń
  2. No witam.
    Obiecuję, że niedługo skomentuję! Możesz mi wierzyć, ja nigdy nie kłamię w tej sprawie. A tym czasem...
    Zapraszam: http://skazane-na-zapomnienie.blogspot.nl/2016/03/stos-pomienie-i-wieczne-potepienie.html
    Sophie Casterwill

    OdpowiedzUsuń
  3. Kurde aż mnie zaciekawiłaś tą książką.Aż mam zamiar ją przeczytać ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie byłam przekonana do tej książki, ale po przeczytaniu twojej recenzji, chyba po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też miałam mieszane uczucia, ale jak weszłam do księgarni to "Panika" rzuciła mi się w oczy najbardziej.

      Usuń
  5. Przez Twoje recenzje moja lista książek się powiększa. Wspaniale przedstawiasz książki, że aż chce się je czytać.

    OdpowiedzUsuń
  6. Super. Dzięki Tobie mam już kilka książek więcej na liście do przeczytania

    OdpowiedzUsuń
  7. Wcześniej słyszałam o "Panice", ale wahałam się, czy aby na pewno sięgnąć po tę książkę. Jakiś czas temu przeczytałam inną książkę tej autorki i krótko mówią, troszkę się zawiodłam.
    Twoja recenzja jest jednak bardzo interesująca i przekonała mnie do sięgnięcia do książkę Oliver. Mam nadzieję, że przyjemnie mi się będzie czytała.

    Pozdrawiam,
    Natalia

    OdpowiedzUsuń

Hej!!!
Mam nadzieję, że przeczytałeś ten post. Będę wdzięczna, jeśli zostawisz komentarz. Nie musisz zgadzać się z moją opinią, a ja chętnie poznam twoją ;)
Masz pytania? Może jakiś pomysł? Pisz tutaj lub na adres e-mail: alicjasims1@gmial.com