2016-02-26

Recenzja #2 - byłam tu

Na dziś przygotowałam recenzję książki "byłam tu". Czytałam trzy książki Gayle Forman, ale ta jest zdecydowanie najlepsza. Proszę o komentarze z waszą opinią.
~Alicja


Tytuł: "byłam tu"
Autor: Gayle Forman
Wydawnictwo: Bukowy las
Przekład: Nina Wum
Rok wydania: 2015
Seria: -
Tytuł oryginalny: "I was here"
Opis: 
"[Książka] Opowiada o osiemnastoletniej Cody Reynolds zmagającej się z utratą najlepszej przyjaciółki. Poszukiwanie odpowiedzi na pytanie "czemu Meg odebrała sobie życie?" rzuci Cody w wir podróży tropem najlepszej przyjaciółki..."
 (fragment opisu znajdującego się z tyłu okładki)
1. Treść 
Zwykła dziewczyna, która mieszka w małym, zwykły miasteczku. Co może jej się zdarzyć? Powieść Gayle Forman intryguje samym pierwszym zdaniem, a historia wciąga aż po ostatnią stronę. Podróż do prawdy jest trudna, czasem wymaga poświęceń, a czasem trzeba okazać się nie lada sprytem, żeby ją odkryć. Czy Cody sobie poradzi? Czy spotka po drodze kogoś, kto wywróci jej życie? Czy wreszcie znajdzie odpowiedź na pytania? Czy w trakcie odkrywania prawdy narazi się na niebezpieczeństwo? Podczas czytania tej książki towarzyszą takie pytania oraz emocje takie jak strach, ciekawość, a nawet zniecierpliwienie. Ale powieść jest genialna. Warto po nią sięgnąć.
Ocena: 9/10

2. Okładka
  • Zgodna z treścią utworu
  • Intrygująca
  •  Zachęca do czytania książki 
Ocena: 5/5

3. Język i styl
  • Język zrozumiały, współczesny
Ocena: 2/2

4. Akcja 
Jak dla mnie troszkę za szybko, ale nie razi to bardzo. Każdy kij ma dwa końce, pędząca akcja nie nudzi Wydarzenia spójne.
Ocena: 4/5

5. Autor
Gayle Forman zasłużyła sobie na pełną ocenę. Czytałam trzy jej książki i z chęcią sięgnę po następne. Książki autorki nie tylko bawią i interesują treścią, ale także zmuszają do refleksji nad pojęciami takimi jak śmierć, miłość, rodzina. W "byłam tu" oraz "Zostań jeśli kochasz" nie pojawiają się także trójkąciki, co działa na wielki plus. Jedno jest pewne: o książkach Gayle Forman łatwo nie zapomnicie. 
Ocena: 4/4

Ocena końcowa:
1. Treść 9/10
2. Okładka 5/5
3. Język i styl 2/2
4. Akcja 4/5
5. Autor: 4/4
Razem: 24/26
Ocena szkolna: 5
Procent: 92%

7 komentarzy:

  1. Książka bardzo ciekawie się zapowiada i naprawdę sam opis przekonał mnie do lektury. Niestety z tego co widzę książka jest stosunkowo nowa. I zapewne ciężko będzie ją zdobyć w jakieś bibliotece.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przykro mi, ale zazwyczaj kupuję książki i nie orientuję się jak jest w bibliotekach.

      Usuń
    2. Rozumiem. Mi łatwiej jest szperać w bibliotekach, bo najbliższą pożądną księgarnię mam w Krakowie. Nie mniej jednak recenzja zacjęciała mnie do poszukiwań tej książki.

      Usuń
    3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  2. Powiem ci, że całkiem ciekawie. Co prawda nie czytałam tej książki, ale myślę, że w wolnym czasie na pewno to zrobię. Podoba mi się jak piszesz. Czekam na kolejną recenzję.

    OdpowiedzUsuń
  3. To mnie zaciekawiłaś tą opinią. Po treści jaką przedstawiłaś, naprawdę zaintrygowałaś. Aż kusi mnie, żeby przy najbliższej okazji sobie ją sprezentować. Bardzo fajna recenzja :)

    OdpowiedzUsuń

Hej!!!
Mam nadzieję, że przeczytałeś ten post. Będę wdzięczna, jeśli zostawisz komentarz. Nie musisz zgadzać się z moją opinią, a ja chętnie poznam twoją ;)
Masz pytania? Może jakiś pomysł? Pisz tutaj lub na adres e-mail: alicjasims1@gmial.com