2016-02-22

Recenzja #1 - Delirium

 Zapraszam na pierwszą recenzję książki "Delirium". Piszcie w komentarzach co myślicie o tej książce. 
~Alicja

Tytuł: Delirium
Autor: Lauren Oliver
Wydawnictwo: Moondrive
Przekład: M. Bukowska
Rok wydania: 2011
Seria: Delirium
Tytuł oryginalny: Delirium
Opis:
„Mówili, że bez miłości będę szczęśliwa.
Mówili, że lekarstwo na miłość sprawi, że będę bezpieczna.
I zawsze im wierzyłam.
Do dziś.
Teraz wszystko się zmieniło.
Teraz wolę zachorować i kochać choćby przez ułamek sekundy, niż żyć setki lat w kłamstwie”.


Dawniej wierzono, że miłość jest najważniejszą rzeczą pod słońcem.
W imię miłości ludzie byli w stanie zrobić wszystko, nawet zabić.
Potem wynaleziono lekarstwo na miłość.

Czy gdyby miłość była chorobą, chciałbyś się wyleczyć? 


1. Treść
Mniej więcej połowa książki była dla mnie koszmarem. Nudziła mnie Lena, której życie było tak ciekawe jak zeszłoroczny śnieg, którego zresztą prawie nie było. Jest ona zwykłą, grzeczną dziewczynką i niczym się nie wyróżnia. A jednak. Zauważa ją chłopak, który się w niej oczywiście zakochuje. Ale przecież miłość w tym świecie jest zakazana, więc muszą się ukrywać. Od tych momentów udawało mi się tolerować Lenę. Moją ocenę zdecydowanie ratuje zakończenie, które było niezwykłe, niebezpieczne, super, ciekawe. Jedną z ciekawszych postaci jest też "buntowniczka" Hana, najlepsza przyjaciółka Leny. Przez całą serię to ona mnie przyciągała. Jeżeli ktoś już ma dość "trójkątów" i myśli, że w tej książce takiego nie ma, to powiem jedno. W tej nie ma, ale pojawia się w III części. Myślę, że książka spodoba się wielu osobą. A jeśli nie, to warto ją "przeboleć", żeby dostać się do kolejnych części.
 Ocena: 6,5/10 
2. Okładka
  • Niezgodna z treścią (Lena ma chyba ciemne oczy i włosy)
  • Interesująca
Ocena: 3/5
3. Styl i język
  • Język zrozumiały
Ocena: 2/2
4. Rzeczywistość utworu
Jest dystopia, jest zmieniony świat. Treść zgadza się z gatunkiem powieści.
Ocena: 1/1
5. Akcja
W niektórych momentach wręcz nudna. W pierwszej części towarzyszą nam emocje jak na grzybach, co pogarsza ocenę. Aczkolwiek zdarzają się momenty śmieszne, trzymające w napięciu, a nawet smutne. Jeśli przebolejecie już tę książkę to spokojnie - następne części są o wiele ciekawsze.
Ocena: 3,5/5
6. Autor
Lauren jest bardzo dobrą pisarką. "7 razy dziś" było niesamowite. "Panika" (2016) również ciekawie się zapowiada. Tak samo "Pandemonium" i "Requiem", "Delirium" też, ale jest najgorszą z jej książek . Moim zdaniem autorka nie popisała się w tej książce i nie wykorzystała całego swojego potencjału.
Ocena: 3/4
OCENA KOŃCOWA
1. Treść: 6,5/10
2. Okładka: 3/5
3. Styl i język: 2/2
4. Rzeczywistość: 1/1
5. Akcja: 3,5/5
6. Autor: 3/4
Razem: 19/27
Ocena szkolna: 3+
Procent: 70%

Zapewne wiele osób się ze mną nie zgodzi. Aczkolwiek ja jestem miłośniczką fantasy, a żeby dystopia poderwała mnie z krzesła, to musi być naprawdę dobra :-)

2 komentarze:

  1. Nie czytałam jeszcze tej książki. Hmm może jak wpadnie w moje ręce to przeczytam :) Zoboczy się. I dobra rcenzja.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak miło, że oceniłaś właśnie tę książkę, bo od ładnych paru miesiący, a dokładnie od przeczytania "7 razy dziś", się na nią czaję. Teraz wiem, że zapewne by mnie nie pociągnęła, skoro przez większość książki nie ma ciekawych wydarzeń.

    OdpowiedzUsuń

Hej!!!
Mam nadzieję, że przeczytałeś ten post. Będę wdzięczna, jeśli zostawisz komentarz. Nie musisz zgadzać się z moją opinią, a ja chętnie poznam twoją ;)
Masz pytania? Może jakiś pomysł? Pisz tutaj lub na adres e-mail: alicjasims1@gmial.com